اکوسیستم برند شخصی تان را کنترل کنید

اکوسیستم برند شخصی تان را کنترل کنید

کلمه اکوسیستم برند شاید کمی ترسناک به نظر بیاید ولی فرم مختصری برای این جمله است ( هر جزئی از زندگی شما؛ از لباس های تان گرفته تا همکاران‌تان؛ که روی برداشته مخاطب هدف تان از شما و تصمیمش درباره اینکه شما را بیشتر دنبال کند و یا به حرف‌هایتان گوش بدهد یا نه تاثیر می گذارد ).  حالا فهمیدی چرا دنبال شکلی مختصر برایش بودم اینها اجزای اکوسیستم هستند که قرار است کنترلش کنید:

ظاهر شما: چه خوشتان بیاید چه نه چهره ای که دیگران از شما می بینند مهم است اگر ظاهرتان را طوری بسازید که با برند شخصی تان جور باشد کمک می‌کند در همان نگاه اول مفهومی اصیل را درباره خودتان به دیگران انتقال بدهید.  در حوزه سیاسی و اجتماعی شما باید ظاهر خود را همگام با مردم و کاری که انجام می دهید تطبیق دهید تا مردم شما را این خود احساس کرده و با شما احساس راحتی بکند و مردم زمانی که با کسی احساس راحتی بکنند بیشتر به  او اعتماد می‌کنند.

ظاهر موادی که برند شما را دارند:  از کارت ویزیت گرفته تا وب سایت باید مفهوم بصری واحدی را درباره برند شما در بر داشته باشند که برداشت درست را در ذهن مخاطب تان ایجاد کند.  شما باید در حوزه سیاسی و اجتماعی از لحاظ جسمی و بصری حسی را انتخاب کنید که از لحاظ شخصیتی با شما یکسان باشد یعنی نمی توانید در مورد رفع محرومیت صحبت بکنید درباره همزاد پنداری با محرومی صحبت کنید و بعد سوار ماشین چند صد میلیون تومان شوید.

مسیر شغلی منحصر به فرد شما:  جایگاه شما در شغلتان است که مخاطب هدف و شیوه تعامل تان با او را تعیین می‌کند اگر تازه از دانشگاه بیرون آمده اید اگر در میانه راه هستید و میخواهید شغلتان را عوض کنید یا اگر مدیر اجرایی کارآفرین چیزهای دیگر هستید باید یکسری ملاحظاتی را در نظر بگیرید.  شما در هر جایگاهی که هستید باید مطابق با جایگاه توان با مردم ارتباط بگیرید اگر نماینده شهر هستید باید در هر جای ممکن است شهر امکان ارتباط با شما فراهم باشد

شبکه شما:  افرادی که با آنها سر و کار دارید خیلی مهم است آنها روی برداشت مخاطب هدف تان از شما و همچنین روی توانایی شما در برقراری ارتباط با کارفرمایان آینده تاثیر می گذارند.  در حوزه سیاسی و اجتماعی بسیار مهم است که شما با چه کسانی می گردید و یا اینکه در گردش ما چه کسانی هستند مردم شما را با آنها در نظر می گیرند.

عملکرد شما در کار فعلی:  برندسازی شخصی فقط برای کسانی نیست که دنبال کار میگردند برای تمامی کسانی که در اجتماع زندگی می کند.

جوابی بنویسید:

آدرس ایمیل شما به صورت عمومی منتشر نخواهد شد.

اسلایدر سایدبار

درباره من

درباره من

کارشناس ارشد علوم سیاسی | فعال حوزه شهری و پژوهشگر هشر هوشمند | مدیر مسئول پایگاه خبری جامعه نیوز.